مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

علت غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام

علت غیبت امام زمان در پیام آن حضرت
یکی از مطالبی که گاهی مورد سوال قرار می گیرد ،
علت غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام است .
در این رابطه محمد بن یعقوب کلینی (ره) حدیثی آورده است که :
اسحاق بن یعقوب گفت : از محمد بن عثمان عَمری (ره) خواهش
کردم نامه ام را که در آن مسائل مشکلی را سوال کرده بودم
خدمت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برساند .
او قبول کرد و نامه ام را خدمت حضرت رسانید و جواب آن را آورد ،
که یکی از سوالات علت غیبت حضرت بود وجواب این است که می خوانید :

متن پیام

َو امّا عِلَّةْ ما َوقََعَ مِنَ الغَیبةِ فانَّ اللَه عَزَّوَجلَّ قالَ : 


یا اَیّْها الّذینَ آمَنُوا لا تَسْالوا عَنْ اشْیاءَ اِنْ تُبَََْدلَکُم تَسُوکُمْ
(1)

واما علت رویداد غیبت ما : این است که : خداوند عزوجل فرموده :
ای کسانی که ایمان آورده اید، از چیزهایی که برایتان آشکار شود
، ناراحتتان می کند نپرسید .
یعنی : بیان علت غیبت مصلحت نیست .( 2)
برگرفته از کتاب : پیامهای امام زمان علیه السلام نوشته : محمد مهدی تاج لنگرودی
1) سوره مائده آیه : 101
2) کلمة الامام مهدی علیه السلام جلد 1 صفحه 290

منبع:emameasr.org

درد دل یکی از کاربران سایت با مولا صاحب الزمان

سلام بابا مهدی  خوبی دلم برات خیلی گرفته  از یه طرف غریبی تو داره دیونم میکنه از یه طرف می بینم نمی تونم برات کاری کنم همش با گناهام دلتو میشکونم آقاجون نمی دونم واقعا کی ظهور تو رو می خواد از ته قلب ،بخدا نمی دونم دوست دارم برم بین صحرا گریه کنم ، داد بزنم برات ای خدا تو یه کاری کن ما بیچاره شدیم ، چیکار می تونیم انجام بدیم فقط دعا می تونیم انجام بدیم چون خودت گفتی آقا جان

آقا جان یتیمی سخته بی پدری درد خیلی سختی هست می دونم داری الان میگی اگه منو می خواستید ای مردم اینقدر گناه نمی کردید آقا جان شما به رو سیاهی ما نگاه نکن  شما بیا به خاطر مادرت حضرت زهرا س این فاطمیه ظهور کن ما یه بچه هایی هستیم که قدر تو رو نمی دونیم وقتی ازت یه ذره فاصله میگیریم تازه می فهمیم چه کسی رو از دست دادیم آقا جان شما بیا به خاطر مصیبت های حضرت زینب س ظهور کن

شما منتظر امثال من و ما اگه وایسادید بدونید آقا جون ما هممون نمک نشناس هستیم ولی به خدا تو رو دوست داریم دوست داریم همین الساعه ظهور کنی

دارم به لحظه ی که اولین نگاه من به چشمای پاک تو می خوره برای اولین بار از شرمندگی چور نگاه کنم خیلی آقایی یابن الحسن آقا جان زمونه خیلی سخت شده یعنی حفظ ایمان برای ما سخت شده ، یاد حدیث پیامبر ص افتادم که می گفتند دین داری در آخر الزمان مانند این هست که شاخه های درخت گون را گرفته باشی{مضمون حدیث}

صحرا نشین ....!فاطمیه 1432 هم دارد میاید به در به دری ما به بیچارگی ما نگاهی کن غمخوار من دیگه بسه تو رو خدا ظهور کن

خدایا این فاطمیه را آخرین فاطمیه دوران پر محنت غیبت قرار بده

حلالم کن پسر حضرت زهرا